Ajans News Haber

Magnezyum yetersizliği
173 Okundu
06 Mayıs 2021 - 15:17

Kalp atımını, kan şekerini ve tansiyonu düzenleyen, kemik, böbrek, sinir ve kas dokularının sağlıklı olmasında büyük rol oynayan magnezyum, insan vücudunda en fazla bulunan minerallerden birisidir.

Çok büyük bölümü hücrelerin içinde ve kemik dokuda bulunur.

Kandaki miktarı sadece %1 civarında olduğundan, kan tahlilleriyle gerçek düzeyi saptanamaz.

Çoğu insan, magnezyum eksikliği olsa da farkında değildir ve magnezyum eksikliğinin belirtilerini tanımaları, tedavileri açısından büyük önem taşır.

Magnezyum içeriği yetersiz beslenme, stres, aşırı çay, kahve, alkol tüketimi, magnezyum dengesi gözetmeyen kalsiyum takviyesi kullanma, Tip 2 Diyabet, antibiyotikler, idrar söktürücüler, kanser, böbrek ve sindirim sistemi hastalıkları ve 55 yaş üzeri olmak gibi durumlar, magnezyumun emilimini olumsuz etkileyerek, magnezyum eksikliğine yol açabilir.

Yeşil sebzeler, bakliyat, kuru yemiş, tam tahıllı ürünler, yer fıstığı, et, tavuk, patates ve domates gibi gıdalar magnezyumdan zengindir.

Sert içme sularında magnezyum oranı yüksektir.

Magnezyum yetersizliğinin en sık rastlanan belirtileri arasında şunlar vardır:

1. Kulaklarda çınlama ve işitme kayıpları

2. Kas zayıflığı, krampları, seğirme ve titremeleri

3. Depresyon, panik atak, uykusuzluk,

4. Kalp atım bozuklukları

5. Bacaklarda uyuşma, kasılma

6. Migren

7. Böbrek taşları

8. Tansiyon yüksekliği

9. Bayılma.

Gereken günlük magnezyum miktarı, 300-400 miligram kadardır.

Yukarıdaki bulgulara sahip olduğunuzu düşünüyorsanız, hekiminize magnezyum takviyesi konusunu danışabilirsiniz.

Yazı genel bilgilendirme amaçlıdır. Lütfen kişisel sağlık soruları yönlendirmeyiniz ve tıbbi tavsiyelerde bulunmayınız!

Doç. Dr. Şafak Nakajima

ajansnews

PİYASALARDA SON DURUM
  • DOLAR
    -
    -
    -
  • EURO
    -
    -
    -
  • ALTIN
    -
    -
    -
  • BIST 100
    -
    -
    -

Sitemizde yayınlanan haberlerin telif hakları gazete ve haber kaynaklarına aittir, haberleri kopyalamayınız.